Energieke badkamerrenovatie: Energiekosten verminderen

Voor de meeste mensen, de badkamer kamer moet een gezellige , warme "oase van welzijn". Maar dat beïnvloedt het energieverbruik. Dit is slecht voor het milieu en wordt steeds duurder in het licht van de hoge energieprijzen. Voor badkamerrenovaties betekent dit: Deskundigen moeten zich tijdens de raadpleging buigen over het onderwerp thermische isolatie en duidelijk maken dat de investering op dit gebied snel loont. „Afhankelijk van de buitenmuur kan het energieverbruik met maximaal 70% worden verlaagd met interne isolatie,” aldus Patrick Stockden, hoofd Systems Technology bij wedi.

Veel oudere badkamers hebben lange verwarmingstijden omdat ze nauwelijks geïsoleerd zijn en geen warmte kunnen opslaan. Maar wat nog steeds de normale bouwstandaard was in de jaren 60 en 70, leidt vandaag tot een explosie van de verwarmingskosten.

Bespaar geld door de binnen isolatie achteraf aan te brengen

Met het wedi-bouwpaneel kunnen baden effectief en eenvoudig van binnenuit worden geïsoleerd. Het thermische isolatiepaneel van de XPS-kern is waterdicht en biedt een optimale basis voor tegels en andere vloer-, wand- en plafondbekleding. Zelfs met een 20 mm dik bouwpaneel kan het warmteverlies met meer dan de helft worden verminderd, afhankelijk van de buitenwand. „We hebben de mogelijke besparingen berekend voor een proefbad met een vloeroppervlak van 9,3 vierkante meter en twee buitenmuren,” zegt Patrick Stockden. Het resultaat is indrukwekkend: Een isolatie met de wedi-bouwplaat kan de energiekosten met maximaal 500 euro per jaar verlagen. Als er overheidssubsidies voor de installatie worden toegevoegd, loont de installatie bijzonder snel.

wedi bouwbord en PreLine: Thermische isolatie en snelle installatie

De wedi bouwplaat kan eenvoudig en snel op elk oppervlak worden gemonteerd. Er zijn geen aanvullende afdichtingsmaatregelen nodig en het vormt de basis van de diverse oplossingen van het wedi-systeem. De badkamer moet vloerverwarming hebben? Dan is de geprefabriceerde wedi PreLine is de juiste keuze voor energiezuinige badkamerrenovatie. De plaat heeft uitsparingen voor de water dragende leidingen die al in de fabriek zijn ingebouwd.

Reflecteert de warmte terug in de kamer en zorgt voor een snel waarneembare warmteontwikkeling. Het element kan direct naast elkaar worden geplaatst, zonder dat er dure installatie van de afwerkbalk nodig is. Een schoon ding zonder lange droogtijden die de voortgang van de bouw vertragen.

Energiezuinig en EPD -gecertificeerd

Met zijn doordachte bouwproducten levert wedi een belangrijke bijdrage aan het milieuvriendelijke en bewuste gebruik van kostbare energie. De producten zijn niet alleen warmte-isolerend, maar ook energie-efficiënt. De wedi bouwplaat is bijvoorbeeld EPD-gecertificeerd. Dit betekent dat het energie- en hulpbronnengebruik exact voor de gehele levensduur wordt opgegeven. Hiertoe heeft wedi het gehele machinepark en het complete machinepark, evenals de verwarmings- en compressorsystemen, consequent gemoderniseerd. Dit bespaart energie en verbetert continu de CO2-balans. Daarnaast wordt een deel van de benodigde elektriciteit geproduceerd via het eigen fotovoltaïsche systeem van het bedrijf en gecombineerd met groene elektriciteit uit 100 procent hernieuwbare energie. Het gerecyclede materiaal in de blauwe wedi hard- schuim is 25 procent.

Publicatiedatum

Oktober 2023