Beste probleemoplosser voor baden: wedi toegekend in Australië

Uitstekende prestaties "Down Under": wedi heeft voor het eerst de felbegeerde "Australian Enterprise Award" gewonnen. Het Australische mediabedrijf APAC Insider eert elk jaar innovatieve bedrijven in de regio Azië-Pacific die uitstekende oplossingen op hun gebied bieden. Wedi ontvangt de prijs als leverancier van waterdichte douchesystemen.

Wedi is sinds 2020 in Australië vertegenwoordigd. "De producten worden in Duitsland geproduceerd en regelmatig aan ons geleverd. Vier van ons werken in de verkoop op locatie,” zegt Peter Beckmann van wedi in Australië. „Met onze kwaliteitsbelofte hebben consumenten in Australië ook de zekerheid dat ze elke ochtend met plezier jarenlang kunnen douchen zonder zich zorgen te hoeven maken over lekken en schimmel.”

Combineren van traditie en innovatie

Wedi is bekroond als een bedrijf dat traditie combineert met innovatie en alledaagse problemen oplost met kwaliteitsproducten. Dit is vaak cruciaal, vooral op het gebied van waterdicht maken, zoals een veel aangehaald Australisch statistiek laat zien. "Het zegt dat het waterdicht maken slechts 1.8 procent van de bouwkosten voor zijn rekening neemt, maar verantwoordelijk is voor 83 procent van de bouwgebreken," aldus Peter Beckmann. Dit is ook te wijten aan het feit dat in Australië de bouw voornamelijk met hout gebeurt. „Het is des te belangrijker dat mensen vertrouwen hebben in de wedi-kwaliteit en dat we hen persoonlijk kunnen ondersteunen met hun individuele behoeften.”

"Made in Germany", maar met lokale eisen in het achterhoofd

Wedi biedt bouwpanelen, systeemaccessoires en banken in Australië – alle componenten worden gecoördineerd. Veel producten komen overeen met die uit Europa. Andere producten worden "in Duitsland gemaakt", maar ze zijn speciaal aangepast aan lokale eisen, bijvoorbeeld door verschillende afmetingen. Soms zijn er specifieke aanpassingen van bewezen producten. „Flexibel, innovatief, veilig: We zijn er trots op om de Australische markt elke dag beter te maken met wedi-oplossingen en zijn erg blij met de prijs,” aldus Peter Beckmann.

Publicatiedatum

Juni 2023