Verankerungsfähige Oberflächen

Bekleding van wc-regelwerken

Niew: I-Board van wedi

Bij de introductie van de 'wedi bouwplaat' op de markt meer dan 25 jaar geleden , heeft de plaat het begrip “ondergrond voor tegels” nieuw gedefinieerd. Na continue ontwikkeling en onderzoek is de 'wedi bouwplaat' nog steeds een klasse apart en wordt deze vandaag naast de klassieke toepassing op wand en vloer, ook frequent gebruikt in ontwerpen van badkamers en in de vormgeving van wellness-omgevingen. De bouwplaat biedt tal van mogelijkheden. Een innovatief afgeleid product is het wedi I-board .

Sanitaire installatiewanden "snel afgewerkt"

Het wedi I-Board is een veilige ondergrond voor hangtoiletten. Met het wedi I-Board kunnen sanitaire installatiewanden snel en schoon bekleed worden. Bij de introductie van het I-board als voorgeboorde plaat voor installatiewanden werd deze plaat vervaardigd uit een 1200 mm brede plaat in een 30 mm dikke uitvoering.Dit hebben hebben wij nu veranderd: het I-board is vervangen door een 20 mm dunne versie die vervaardigd is uit de 120 cm brede wedi bouwplaat van 20 mm. De hoge drukvastheid van het I-board blijft behouden en bovendien wordt ieder I-board nu standaard geleverd met 6 zelftappende schroeven en 6 bijbehorende rozetten.De voordelen:
  • Het I-board is zeer stabiel – u kunt het hangtoilet al na 24 uur monteren.
  • Dankzij het geringe gewicht kan de plaat gemakkelijk worden getransporteerd.
  • Uitsparingen voor leidingen en bevestigingen zijn al voorgeboord.
  • Het I-board heeft een kern van geëxtrudeerd polystyreen hardschuim en is bijgevolg waterdicht en vochtongevoelig.
  • Bovendien is het I-board de ideale ondergrond voor een betegeling, want het is aan beide zijden voorzien van een wapeningsvlies in een speciale mortellaag. Er is geen verdere voorbehandeling nodig.
  • Makkelijk te snijden met een mes of een handzaag, zonder dat dit veel afval geeft.
  • Bij de levering zijn standaard 6 zelftappende schroeven en 6 bijbehorende rozetten inbegrepen.

Publicatiedatum

Dezember 2009