Sanwell wandelement - Klein ruimtewonder, groots effect

Douche-scheidingswand met geïntegreerde nis

Voor de installatie van een plaatsbesparende nis in een badkamer of in andere met vocht belaste ruimten zoals wellnessinrichtingen of spa's zijn normaal verschillende uitvoerders aan het werk: al naargelang de materiaalhoedanigheid van de wand zijn droogbouwers, metselaars of stukadoors bezig om een kleine uitsparing in de wand te integreren. Daarbij moeten positionering en uitlijning perfect kloppen, zodat de tegelzetter de nis harmonisch in het geheel kan integreren – een uitgesproken tijdrovend proces dat veel onderlinge communicatie vraagt. Het wedi Sanwell wandelement – ideaal als vrijstaande scheidingswand – brengt uitkomst: het vermindert het aantal stappen en vereenvoudigt de installatie omdat hier de nis al af fabriek is ingebouwd.

De basis van het wandelement is de wedi bouwplaat van polystyreen hardschuim. Deze is voor 100 % waterdicht, variabel toepasbaar, eenvoudig te verwerken en warmte-isolerend. Daarmee is het wedi Sanwell wandelement de ideale keuze als het erom gaat dat in een natte ruimte – in een nieuwbouw of binnen het kader van een renovatie – een nis moeten worden geïnstalleerd.

In het wandelement is af fabriek een waterdicht ruimtewonder geïntegreerd: vooral kleine badkamers profiteren ervan dat de nis extra plaats biedt voor shampoo, douchegel of decoratie. Met zijn afmetingen van 334 x 634 x 90 mm is de nis aangepast aan de gebruikelijke tegelmaten, zodat de nis perfect in de tegelwand kan worden geïntegreerd. Lastige plamuur-, snij- en lijmwerkzaamheden komen te vervallen. Bovendien is de uitsparing qua grootte variabel: met het lijm- en afdichtmiddel wedi 610 kunnen scheidingselementen in de nis worden geplaatst waarmee de nis desgewenst kan worden verkleind.

Het wedi Sanwell wandelement is verkrijgbaar in twee standaarduitvoeringen van 90 en 120 cm breedte. Het element kan qua grootte echter gemakkelijk worden aangepast aan de betreffende ruimtesituatie door het met een cuttermes op maat te snijden. Vervolgens worden de aan de wand en de vloer aangrenzende voegen met één afdichtingssysteem verlijmd. Zo kan een douche-scheidingswand met nis zonder tijdrovend construeren en afdichten snel gemonteerd en direct betegeld worden.

Publicatiedatum

Oktober 2017