Plus X Award voor wedi - Fundo Top en Fundo Integro – twee onderscheiden producten

Kwaliteit scoort – dat blijkt uit het jarenlange ondernemingssucces van wedi, de systeemaanbieder uit het Duitse Emsdetten. Dit werd nu nog eens bevestigd door de onderscheiding van twee nieuwe wedi-producten met de Plus X Award. Fundo Integro, het normconforme complete systeem voor inloopdouches wist de jury te overtuigen in de categorieën Innovatie, High Quality en Functionaliteit, het montageklare oppervlak Fundo Top scoorde bovendien nog in de categorie Design.

"Wij zijn erg blij met de Plus X Award als 's werelds grootste innovatieprijs voor technologie, sport en lifestyle, omdat hij onze ondernemingsfilosofie exact weerspiegelt: de ontwikkeling van moderne badkameroplossingen die duurzaamheid, comfort, veiligheid en efficiëntie met elkaar combineren", aldus directeur Stephan wedi.

Stijlvol oppervlak voor inloopdouches

Met het eerste montageklare oppervlak Fundo Top treedt wedi voor het eerst zichtbaar op de voorgrond. Het eendelige, absoluut waterdichte element van 6 mm dik, hoogvast mineraal materiaal kan snel en veilig op het gemonteerde Fundo douchevloerelement worden gelegd – als elegant alternatief voor een tegelvloer. "Fundo Top past gewoon voor 100 % in ons systeem. Door de geringe materiaaldikte weegt het element aanzienlijk minder dan vergelijkbare producten en kan het desnoods nog ter plekke op maat worden gesneden – deze flexibiliteit maakt dit element zo bijzonder. Tegelijkertijd voldoet Fundo Top aan alle voorwaarden met betrekking tot design en functionaliteit", verklaart productmanager Britta Rugulies. Dankzij het brede spectrum aan kleuren en vormen en de verschillende afvoervarianten biedt het nieuwe, naadloze oppervlak van wedi maximale vormgevingsvrijheid in het badkamerdesign. In het gebruik blijkt Fundo Top goed doordacht en geschikt voor het dagelijkse gebruik: het materiaal voelt altijd goed getempereerd aan, is uiterst belastbaar – ook met een rolstoel – en bovendien antibacterieel, vuilafstotend en slipremmend.

Normconform bij minimale opbouwhoogte

Bij de montage van inloopdouches moeten planners en verwerkers verschillende normen en richtlijnen in acht nemen. Daarnaast wordt bij de renovatie van oude gebouwen vooral gevraagd naar geringe opbouwhoogten. De Plus X Award huldigt met Fundo Integro nu een innovatieve oplossing voor beide uitdagingen. Het nieuwe, complete douchesysteem vervult met gemak alle relevante normen bij een inbouwhoogte van slechts 90 mm. "Ten opzichte van gebruikelijke in- en opbouwoplossingen biedt ons product gemiddeld 25 % minder opbouwhoogte – voor oude gebouwen, waar iedere millimeter telt, is dit een enorm voordeel", benadrukt productmanager Britta Rugulies. De geïntegreerde afvoer en het ingebouwde afschot zorgen voor maximale veiligheid en functionaliteit. Alle kritische en complexe installatiestappen zijn daarmee al in het productsysteem verwerkt. "High quality en functionaliteit zijn voor ons bij wedi vanzelfsprekend. Daarom verlenen wij uit overtuiging tien jaar garantie op alle wedi producten. Wanneer het product als onderdeel van een wedi-systeembadkamer wordt ingebouwd, kan de garantie op het systeem voor wedi-gecertificeerde vakbedrijven zelfs worden verlengd tot 20 jaar", aldus Britta Rugulies.

Over de Plus X Award

Met een internationale en onafhankelijke vakjury uit 25 branches, 23 deskundige, strategische partners en meer dan 600 deelnemende, internationale merken is de Plus X Award vandaag 's werelds grootste innovatieprijs voor technologie, sport en lifestyle. Alle producten die over minimaal één 'Plus X-factor' beschikken, worden onderscheiden met het kwaliteitszegel Plus X Award. Deze onderscheiding is bedoeld voor nieuw ontwikkelde en innovatieve technologieën, buitengewone designs evenals intelligente en eenvoudige bedieningsconcepten. Als criteria voor een onderscheiding gelden eveneens factoren zoals goede ergonomische en ecologische producteigenschappen, omvangrijke functies, het gebruik van kwalitatief hoogwaardige materialen evenals de verwerking tot een duurzaam product met een lange levensduur. De innovatieprijs werd niet alleen geïnitieerd als project ter bescherming en ondersteuning van het merk en de handel, maar ook als oriëntatiehulp voor de consument en wordt inmiddels als veertien jaar uitgereikt.

Publicatiedatum

Maart 2017