Fundo Top Slim-Kit

Complete doucheoplossing uit één enkele doos

Architecten, planners en verwerkers profiteren in gelijke mate van de vormgevingsvrijheid en de systeemveiligheid van de waterdichte bouwelementen van wedi GmbH voor badkamers en natte ruimten. Nu heeft de in Emsdetten gevestigde onderneming haar vormgevingsmogelijkheden verder uitgebreid: voor de populaire 3-in-1 oplossing van de wedi Fundo serie introduceert wedi de Fundo Top Slim-Kit op de Duitse markt. Deze kit bevat niet alleen het bekende douchevloerelement, maar met Fundo Top tevens het bijpassende oppervlak voor de vormgeving van douches.

"Met de Slim-Kit krijgt de verwerker alles wat hij voor de installatie van een douche nodig heeft in één enkele doos", verklaart Sebastian Hinze, Senior Product Manager bij wedi. Daarbij scoort de Fundo Slim-Kit met zijn enorme compatibiliteit. Hij kan op de vloer, in de vloer en in verbindingen met hout worden geïnstalleerd.

Voegloos alternatief voor klassieke tegels

De systeemaanbieder wedi heeft daarmee een nieuwe weg ingeslagen: het portfolio van wedi dat verschillende bouwelementen van polystyreenhardschuim, zitbanken en andere vrij vorm te geven componenten voor natte ruimten omvat evenals inloopdouche-vloerelementen, wordt met de Fundo Top Slim-Kit nog eens uitgebreid. Fundo Top wordt direct op het douchevloerelement gelegd en biedt een voegloos alternatief voor conventionele tegels. "Zo worden onze producten voor de consument zichtbaar", aldus Hinze.

Fundo Top bestaat uit hoogwaardige, door en door gekleurde minerale materialen en kan eenvoudig, snel en veilig direct op het dienovereenkomstige douchevloerelement worden gemonteerd. De witte kleur creëert een edele sfeer en bekoort met zijn buitengewone kwaliteit. Ook als het gaat om het aanpassen van de vorm scoort de Fundo Top Slim-Kit met zijn flexibiliteit: het douchevloerelement en het designoppervlak Fundo Top kunnen eenvoudig en tot op de millimeter nauwkeurig worden aangepast aan de plaatselijke omstandigheden.

Geringere opbouwhoogte

De wedi Fundo Slim-Kit weet bovendien te overtuigen met een uiterst geringe totale opbouwhoogte van slechts 30 mm, waardoor het totaalsysteem bijzonder vlak is. Dit komt ook tot uiting in het gewicht: de Fundo Slim-Kit weegt veel minder dan een conventionele douchebak of tegels voor inloopdouches en kan bijzonder eenvoudig worden geïnstalleerd. De afvoer is af fabriek centraal of decentraal geplaatst.

"De wedi Fundo Slim-Kit sluit naadloos aan op de andere producten in ons portfolio. Alle elementen en componenten in de Slim-Kit zijn voor 100 % wedi systeemcomponenten en geschikt voor eenvoudige en veilige installatie op de vloer", verklaart Hinze.

Publicatiedatum

Januari 2019