Fundo Top en Top Wall

Onmiskenbare oppervlaktedesigns voor moderne badkamers

wedi GmbH levert al jaren innovatieve oplossingen en geschikte bouwelementen, waarmee dankzij de modulaire opbouw moderne ruimteconcepten voor alle soorten badkamers en natte ruimten eenvoudig, snel en veilig kunnen worden gerealiseerd. De onderneming uit Emsdetten breidt haar productportfolio voortdurend uit: nieuw in het assortiment van wedi is de Top-serie met moderne designoppervlakken voor onbeperkte vormgevingsmogelijkheden.

Tot nu toe was wedi in Duitsland vooral bekend vanwege zijn hoogwaardige bouwelementen van polystyreenhardschuim, die de gebruiker veel vormgevingsvrijheid en veiligheid in het systeem bieden. De Top-serie biedt buitengewone oppervlaktedesigns in natuursteenoptiek en vormt het voegloze alternatief voor de klassieke tegel. De montageklare designoppervlakken zijn verkrijgbaar als Fundo Top voor inloopdouches en als wedi Top Wall voor wanden en andere rechte oppervlakken. Met de Top-serie onderstreept wedi haar status als toonaangevende fabrikant en systeemleverancier voor natte ruimten in Europa en Noord-Amerika.

Voegloos en gemakkelijk te reinigen

De nieuwe designoppervlakken vormen een voegloos, aantrekkelijk en onderhoudsvriendelijk oppervlak en zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren. De elementen zijn gemaakt van hoogwaardige, door en door gekleurde materialen en kunnen dankzij hun tijdloze kleurgeving in nagenoeg elk badkamerdesign worden geïntegreerd. Voor Fundo Top zijn de kleuren wit, grijs en antraciet-zwart verkrijgbaar, voor wedi Top Wall zijn grijze en antraciet-zwarte designoppervlakken in natuursteenoptiek verkrijgbaar.

Onmiskenbare natuursteenoptiek

Het bijzondere: bij de laatste twee kleurvarianten is elk element uniek. De natuursteenoptiek wordt mogelijk gemaakt door een composietmateriaal, bestaande uit minerale en vinyl-componenten. Zoals in de natuur kunnen daarom van element tot element lichte afwijkingen in kleur en oppervlak optreden. Dit verleent de krasvaste en robuuste designoppervlakken hun onmiskenbare en unieke karakter.

In tegenstelling tot de klassieke tegel zijn de designelementen van wedi voegloos, waardoor een oppervlak zonder optische onderbreking kan worden gerealiseerd. Hierbij zorgt de hoogwaardige grondstof ervoor dat het materiaal duurzaam hygiënisch blijft: de oppervlakken zijn bestand tegen reinigingsmiddelen, voorkomen schimmelvorming en hebben een antibacteriële werking.

Eenvoudige montage zonder boren of schroeven

Fundo Top kan naar wens worden gecombineerd met de Fundo douchevloerelementen Primo, Riolito Neo en Plano en biedt een technisch en optisch perfect afgestemd systeem. wedi Top Wall kan op elke vlakke ondergrond worden gemonteerd (of het nu gaat om tegels bij een badkamerrenovatie, wedi bouwplaten, pleisterwerk of gipskartonplaten), kan eenvoudig worden aangepast aan het gewenste formaat en levert een topresultaat – bij zowel nieuwbouw als renovatie. Met de universeel toepasbare wedi Top Wall kunnen niet alleen wanden worden bekleed, maar het kan ook worden gebruikt als bekleding voor badkuipen of als spatbescherming. Door de veilige verlijming met wedi 610 wordt de montage geheel zonder boren en schroeven uitgevoerd.

"Met de introductie van de wedi Top serie op de Duitse markt zetten we nu ook nieuwe standaards op het gebied van design. De ontwikkeling van veelzijdige designoppervlakken versterkt onze uitstekende positie als systeemaanbieder", verklaart Stephan Wedi, directeur van wedi GmbH.

Publicatiedatum

Januari 2019