Verankerungsfähige Oberflächen

Fundo Riolito Discreto

Met het nieuwe opzetelement van wedi verdwijnt het water in de wand

Met Fundo Riolito Discreto verplaatst wedi zuiver optisch de waterafvloeiing van de vloer naar de wand. Op basis van de beproefde lijnontwatering ontwikkelde wedi hiervoor een opzetelement, waarin de tot nu toe zichtbare goot verdwijnt. Het nieuwe product presenteert zich als nieuwe en toch uitgerijpte optische interpretatie in tijdloos design. Bovendien kan het opzetelement in alle richtingen eenvoudig worden uitgebreid. Als zitgelegenheid, opbergmogelijkheid of complete voorwand.

Passend bij het Riolito vloerelement ontwikkelde wedi het opzetelement Fundo Riolito Discreto als optisch attractieve wandafvoer. Het opzetelement kan door de installateur van tevoren op comfortabele werkhoogte, bijvoorbeeld op een werkbank, voorbereid en op de Riolito gemonteerd worden. Een snelle en veilige oplossing voor de vakman. De afsluiting wordt gevormd door wedi bouwplaten, die het opzetelement geheel naar individuele wensen uitbreiden tot een opbergmogelijkheid voor douchespullen, een zitgelegenheid of een complete voorwand.

Tijdsparend en veilig leggen

De uitvoering van een wandafvoer met het wedi systeem Riolito bespaart de installateur direct meerdere arbeidsstappen en geeft hem de zekerheid van een waterdicht totaalsysteem. Want het vooraf bepaalde afschot van de Fundo Riolito is bij alle elementen reeds in de fabriek gelijkmatig uitgevoerd. Het hoeft niet, zoals vaak bij andere oplossingen, tijdrovend individueel vastgesteld te worden. Bovendien is het systeem, bestaande uit Fundo Riolito vloerelement, Fundo Discreto opzetelement en wedi 610 lijm- en afdichtingsmateriaal, compleet waterdicht. Het gevolg: een tijdsparende montage en een perfecte oppervlakafvloeiing.

Eerste klas design

De hoogwaardige en aan beide zijden te gebruiken rvs-afdekking is een verder highlight van de nieuwe Fundo Riolito Discreto. Of het nu een geborstelde rvs-optiek wordt of een in harmonische kleuren uitgevoerde betegeling, de uiterlijke vormgeving van de wandafvoer kan door de bouwheer worden bepaald.

Eerste klas design betekent echter ook, dat het product zowel voor de installateur als voor de klant tot in het kleinste detail doordacht is. Zo beschikt bijvoorbeeld de afdekking bij Fundo Riolito Discreto over een uniek kiepmechanisme. Dit zorgt voor een comfortabel en veilig uitnemen voor de reiniging van de erachter liggende goot en de afvloeiing.

Publicatiedatum

September 2011