Verankerungsfähige Oberflächen

wedi Fundo Plano

Het vlakste complete systeem van wedi voor inloopdouches

De inloopdouche behoort tot de belangrijkste klantenwensen in de badkamermodernisering. In veel gevallen – vooral in de bestaande bouw – maakt de beschikbare opbouwhoogte de vervulling van deze wensen onmogelijk. Met de jongste innovatie van wedi is echter een zekere realisering van een inloopdouche vanaf een totale opbouwhoogte van slechts 65 millimeter mogelijk. Daardoor is wedi Fundo Plano is het platste compleetsysteem van wedi voor inloopdouches op de markt. Het maakt voor de vakman de toegang tot het grote potentieel van de badkamersaneringen mogelijk en voor de klant de realisering van zijn barrièrevrije douchedromen.

wedi Fundo Plano is met zijn totale opbouwhoogte (inclusief afvoer) van slechts 65 millimeter een echte probleemoplosser bij de sanering van oudere gebouwen. Want hier telt iedere millimeter, die bespaart kan worden. Bovendien is het clevere product in talrijke verschillende afmetingen verkrijgbaar, zodat iedere inbouwsituatie snel en ongecompliceerd kan worden opgelost.

Het wordt geleverd als all-inclusive-pakket bestaande uit:

• een 65 millimeter hoog vloerelement van geëxtrudeerd polystyreen-hardschuim (XPS), voorzien van een met glasvezel versterkte speciale coating,
  • inclusief een in de fabriek ingebouwde, horizontale afvoer met een afvoervermogen van 30 liter per minuut,
  • plus een exact en gelijkmatig uitgevoerd oppervlakafschot, dat zelfs het leggen van grote tegels op eenvoudige wijze mogelijk maakt.
wedi Fundo Plano wordt snel en eenvoudig ingebouwd: indien nodig op de bouwplaats op maat maken, inlaten en alleen de overgangen naar de dekvloer met de betreffende wedi toebehoren afdichten. Klaar! Als er toch nog een hoogtecompensatie ter plekke nodig is, kunnen de beproefde wedi bouwplaten als onderbouw worden gebruikt. Het nivelleren met cementmortel vervalt daardoor.

100 procent waterdicht

Het nieuwe platte douche-element van wedi is werkelijk 100 procent waterdicht. Want niet alleen de speciale coating van glasvezelweefsel en met kunststof versterkte mortel, maar ook het XPS-schuim en de in de fabriek ingebouwde afvoer zijn in het totale systeem absoluut waterdicht. wedi heeft daarmee een van de grootste knelpunten in de verwerking van inloopdouches betrouwbaar opgelost. Hiervoor staat de onderneming in met zijn woord en zijn garantie.

Geïntegreerd doorlopend afschot

wedi Fundo Plano beschikt vanaf de fabriek over een gelijkmatig ingebouwd afschot van ≥ 2,4 procent. Hierdoor wordt het leggen van tegels formaatonafhankelijk duidelijk vereenvoudigd en de oppervlakafvloeiing geoptimaliseerd. Bovendien zijn de inloopelementen reeds vanaf een tegelmaat van 5 x 5 centimeter zonder verdere maatregelen rolstoelgeschikt.

Publicatiedatum

September 2011