Fundo Integro - Het slimste en dunste normconforme kant en klare douchevloersysteem van wedi

Afvoercapaciteit, sperwaterhoogte, afschot, afdichting – bij de inbouw van inloopdouches moeten planners en verwerkers rekening houden met allerlei uiteenlopende normen en richtlijnen. Bovendien gaat het bij oplossingen voor inloopdouches in de renovatie van bestaande gebouwen altijd vooral om geringe opbouwhoogten, want elke millimeter telt. Met Fundo Integro biedt de fabrikant wedi een uiterst slimme oplossing voor beide uitdagingen, zodat zowel planners als verwerkers zekerheid hebben. Want het nieuwe, complete douchesysteem vervult met gemak alle relevante normen – bij een inbouwhoogte van slechts 90 mm. Daarmee is Fundo Integro het absoluut vlakste normconforme wedi compleetsysteem voor inloopdouches.

Gemaakt voor de praktijk, aan alles gedacht.

Vooral in de publieke ruimte moeten bij de badkamerplanning alle relevante normen strikt worden vervuld. Tot nu toe ging dat ten koste van de totale opbouwhoogte van het douche-element. Met Fundo Integro biedt wedi een praktische en veilige oplossing met ca. 25 % geringere opbouwhoogte ten opzichte van conventionele in- en opbouwconstructies. Het douche-element met zijn reeds ingebouwde afvoer is dan ook maar net 90 mm vlak. Met 0,8 liter afvoercapaciteit per seconde, 50 mm sperwaterhoogte, een gelijkmatig afschot van minstens 1,5 % en 100 % waterdicht materiaal voldoet het daarbij tevens aan alle relevante normen en richtlijnen. Nóg een belangrijk aspect: net als alle wedi Fundo-elementen is het systeem montageklaar afgedicht en in een handomdraai ingebouwd.

Veilig en snel ingebouwd

Voor een zo efficiënt en eenvoudig mogelijke installatie zijn bij wedi Fundo Integro de kritieke en tijdrovende werkstappen al direct in het productsysteem geïntegreerd. Want zowel de afvoertechniek als het afschot zijn al in het element van waterdicht, wedi-blauw XPS-schuim geïntegreerd en kant en klaar afgedicht. De tijd voor de montage wordt daarmee, bij maximale veiligheid, tot een minimum beperkt. Bij de leveringsomvang inbegrepen zijn naast het doordachte douche-element nog een extra grote afdichthoek en een exclusief designrooster met bijzonder vlak frame voor de centrale afvoer. Daarmee is Fundo Integro een uitgesproken 'rondom-zorgeloos-pakket' voor elke verwerker.

Zichtbare afwisseling gegarandeerd

Naast de praktische aspecten bieden deze nieuwe, betegelbare en waterdichte vloerelementen van wedi ook tal van vormgevingsmogelijkheden. Fundo Integro is namelijk verkrijgbaar in acht verschillende formaten en kan, dankzij zijn uiterst vlakke frame, ook worden betegeld met zeer dun keramiek of glasmozaïek. Bovendien kan het nieuwe systeem gecombineerd worden met allerlei Fundo Design-afdekroosters - zodat niets te wensen overblijft. Omdat wedi graag wil dat de nog lang plezier aan zijn nieuwe douche beleeft, geeft zij op dit aantrekkelijke totaalpakket de vertrouwde kwaliteitsgarantie van tien jaar.

Publicatiedatum

Februari 2017