Afdichting en geluidsisolatie - Nieuw toebehoren voor meer veiligheid en comfort

De firma wedi, toonaangevende fabrikant en systeemaanbieder van direct betegelbare, waterdichte bouwelementen, hecht al vanaf het begin van haar bedrijfsgeschiedenis grote waarde aan holistische systeemoplossingen. Hier zijn alle componenten tot in detail ideaal op elkaar afgestemd, waardoor optimale veiligheid in natte ruimten gewaarborgd is. Per direct zorgen drie nieuwe producten voor nog meer comfort bij het afdichten van buisleidingen en armaturen en bij de geluidstechnische ontkoppeling van onderdelen.

Absoluut dicht
Het vliesversterkte, 12 cm brede afdichtband voor badkuipen dicht op absoluut betrouwbare wijze badkuipen en douchebakken van staal-email of acryl naar de wand toe af. De geïntegreerde butylstrook beschikt over een zeer goede hechting op elke kuiprand en kan met het lijm- en afdichtmiddel wedi 610 of desgewenst met het flexibele afdichtmiddel wedi 520 heel eenvoudig naar wand toe worden afgedicht. In het wedi assortiment zorgen bovendien twee nieuwe, eveneens vliesversterkte afdichtmanchetten nu ook bij grotere buisdiameters vanaf DN 40 en bij armaturen tot 125 mm voor een schone en veilige afdichting.

Geluidsisolatie – kleine strook met groots effect
Met de nieuwe zelfklevende ontkoppelingsstrook biedt wedi een betrouwbare isolatie tegen geluiden die tijdens het douchen en baden ontstaan en die niet naar andere ruimten dienen te worden overgedragen. Deze strook wordt gewoon tussen de badkuip of de douchebak en de wand gepositioneerd en voorkomt daar de ongewenste overdracht van geluiden naar aangrenzende ruimten. Dit product is direct als set verkrijgbaar met het butyl-afdichtband voor badkuipen van wedi

Publicatiedatum

December 2016