Fundo Integro - wedi's fladeste komplette brusesystem i overensstemmelse med standarderne

Afløbsmængde, vandlåshøjde, hældninger, tætninger – der skal tages højde for mange forskellige normer og retningslinjer i forbindelse med etablering af brusebade med indbygget fald. Ved løsninger til handicapvenlige brusebade i forbindelse med istandsættelser kommer det desuden an på, så lave monteringshøjder som muligt, idet hver millimeter tæller i konstruktionen. Med Fundo Integro kan wedi tilbyde en rigtig smart løsning til begge udfordringer, hvor arkitekter og entreprenører skal være på den sikre side. Det nye komplette system til brusebade opfylder alle relevante normer – med en monteringshøjde på kun 90 mm. Det gør Fundo Integro med hidtil mindste standard komplet system til brusebade med indbygget fald i wedi.

Praktisk og gennemtænkt ned til mindste detalje

Privat som offentlig sektor er det vigtigt, at alle relevante normer i forbindelse med badplanlægning overholdes. Hidtil er dette sket på bekostning af bruseelementets samlede monteringshøjde. Med Fundo Integro har wedi udviklet en praktisk og sikker løsning med ca. 25% lavere monteringshøjde i forhold til de traditionelle løsninger. Bruseelementet er således kun 90 mm i tykkelse inkl. det indbyggede afløb, med 0,8 liter afløbsydelse pr. sekund, 50 mm vandlåshøjde, mindst 1,5 procent jævn og integreret hældning i 100 % vandtæt materiale opfylder det alle relevante normer og retningslinjer. Et andet praktisk aspekt er, at systemet ligesom alle wedi Fundo elementer er monteringsklart med tætninger fra fabrik, så det kan monteres hurtigt og sikkert.

Hurtig og sikker installation

For at gøre installationen så effektiv og enkel som mulig, har wedi med Fundo Integro skabt et produktsystem, der omfatter alle kritiske og ressourcekrævende arbejdsgange, for som navnet antyder, er både afløbsteknikken og hældningerne færdig tætnet og integreret i elementet, der består af vandtæt blåt XPS-skum. Monteringstiden reduceres til et minimum samtidigt med at sikkerheden er i top. Med til levering hører desuden et stort tætningshjørne og en eksklusiv designrist med superflad ramme til standard afløb. Det gør Fundo Integro til en drøm for alle håndværkere.

Masser af muligheder

Udover de praktiske aspekter ved de vandtætte wedi gulvelementer, så åbner de også for mange udformningsmuligheder, bl.a. med fliser. Fundo Integro leveres i 8 forskellige formater og kan pga. den meget flade ramme også beklædes med meget tynde keramiske fliser eller glasmosaikker. Desuden kan det nye system kombineres med de mange wedi Fundo Fino designriste, så stort set alle kundeønsker kan tilgodeses. Det bedste af det hele er, at der på hele pakken ydes en kvalitetsgaranti på 10 år

Offentliggjort den

Februar 2017